Tender Details

Purchase of Computing Devices (Desktops and Laptops)

Tender Number: 630/2024/BTB (RFP/BE/2024/15)

PA Ref Number: RFP/BE/2024/15

Tender Description

The Company is seeking proposals from authorized partners of Dell, HP, and Lenovo for supplying end user computing devices, peripherals, and accessories, including warranty and Hardware Maintenance Support. Only proposals that include devices from these OEMs will be considered

Issued by
Bapco Energies
Category/Sector
General
Internal/External
External
Initial Bond
BD 5000
Bid Validity / Initial Bond Validity Period (Days)
180 days
Tender Fees
BD 100
Contract Duration
5 Year
Is Alternate Bid Allowed
Yes
Publish Date
Monday, 05 August 2024
Purchase Before
Monday, 26 August 2024
Closing Date
Sunday, 08 September 2024
Opening Date
Monday, 09 September 2024

Additional Notes

Mandatory Requirement: 

1) The Proposal Passes the initial administrative requirements

2) The bidder must be authorized by the OEM of the proposed brand to provide Warranty and services as per OEM standards and specifications. In view of this, the bidder must,

a) be an “Authorized Warranty Service Provider” of the OEM of the proposed brand of the computing devices. 
The bidder must submit a partnership certificate provided by the respective OEM in support of their compliance to this criterion.

b) have an “Authorized Service Center” in Bahrain. In support of their compliance to this criterion, 
the bidder must submit a certificate/letter provided by the respective OEM specifying that the bidder’s service center is an “Authorized Service Center”.

3) The bidder must have had been a partner of the OEM of the proposed brand of the computing devices in the last three (3) years 
and the partnership must remain active for the period of the contract. In support of this criterion, the Bidder must,

a) share copies of the respective OEM partnership certificates of the past three (3) years.

b) submit along with their bid an undertaking, on the official letterhead signed by an authorized signatory of the bidding entity, 
that they will continue to maintain the partnership with the respective OEM for the complete warranty period of the supplied devices.

4) The supplied hardware must be compatible with the Company’s Standard Operating Environment (SOE). 
The devices shall be in accordance with the attached Technical Specifications document. 
In order to assess the proposed product’s compatibility with the Company’s SOE, 
the Company may request the bidder to provide one (1) computing device of each model for testing purposes. 
The bidder must provide these devices within one week of the Company’s request to deliver the devices. 
The bidders must deliver the devices within One (1) week of the Company’s request to deliver the devices. 
The Company will retain these devices for the purpose of evaluation and will be returned to the bidders thereafter. 
In support of this criteria, the bidder must provide an undertaking on their official letterhead clearly specifying their compliance to this criterion.

5) The delivery duration of device sets (consisting of laptop/desktop, monitor, keyboard, and mouse) must not exceed 8 weeks from the time of placing an order. In support of this criteria, 
the bidder must provide an undertaking on their official letterhead clearly specifying their compliance to this criterion. 

6) The Bill of Quantities (BOQ) indicated in the subsequent Sections are only estimates (with no commitment) and during the contract period, the Company is not obliged to order the full list of products and/or quantities listed in these Sections. 
The Company reserves the right, at its sole discretion, to place an order of the BOQ based on actual requirement during the contract period with no obligation to place a minimum order of products and/or quantities. 
In support of this criterion, the Bidder must submit along with their bid an undertaking, on the official letterhead signed by an authorized signatory of the bidding entity, expressing their acceptance of this criterion.

,
متطلبات الزامية
1) أن يجتاز المقترح المتطلبات الإدارية الأولية
2) يجب أن يكون مقدم العرض مرخصًا من قبل الشركة المصنعة الأصلية للعلامة التجارية المقترحة لتقديم الضمان والخدمات وفقًا لمعايير ومواصفات الشركة المصنعة الأصلية
. وفي ضوء ذلك، يجب على مقدم العطاء،
أ) أن يكون "مقدم خدمة ضمان معتمدًا" للشركة المصنّعة للمعدات الأصلية (OEM) للعلامة التجارية المقترحة لأجهزة الكمبيوتر. 
يجب على مقدم العرض تقديم شهادة شراكة مقدمة من الشركة المصنعة الأصلية المعنية لدعم امتثالها لهذا المعيار.
ب) أن يكون المقدم لديه "مركز خدمة معتمد" في البحرين. لدعم امتثاله لهذا المعيار، يجب على مقدم العرض تقديم شهادة/خطاب مقدم من الشركة المصنعة الأصلية المعنية 
يحدد أن مركز خدمة مقدم العرض هو "مركز خدمة معتمد".
3) يجب أن يكون مقدم العرض شريكًا في الشركة المصنّعة للمعدات الأصلية (OEM) للعلامة التجارية المقترحة لأجهزة الكمبيوتر في السنوات الثلاث (3) الماضية
 ويجب أن تظل الشراكة نشطة طوال فترة العقد. لدعم هذا المعيار، يجب على مقدم العطاء،
أ) مشاركة نسخ من شهادات شراكة OEM الخاصة بالسنوات الثلاث (3) الماضية.
ب) تقديم تعهد مع عرضهم، على الورق الرسمي الموقع من قبل المفوض بالتوقيع من جهة تقديم العطاء،
 بأنهم سيستمرون في الحفاظ على الشراكة مع الشركة المصنعة الأصلية المعنية طوال فترة الضمان الكاملة للأجهزة الموردة.
4) يجب أن تكون الأجهزة الموردة متوافقة مع بيئة التشغيل القياسية للشركة (SOE). يجب أن تكون الأجهزة مطابقة لوثيقة المواصفات الفنية المرفقة. 
من أجل تقييم مدى توافق المنتج المقترح مع الشركة المملوكة للدولة، يجوز للشركة أن تطلب من مقدم العرض توفير جهاز حاسوبي واحد (1) من كل طراز لأغراض الاختبار.
 ويجب على مقدم العطاء توفير هذه الأجهزة خلال أسبوع واحد من طلب الشركة تسليم الأجهزة. يجب على مقدمي العطاءات تسليم الأجهزة خلال أسبوع واحد (1) من طلب الشركة
 تسليم الأجهزة. ستحتفظ الشركة بهذه الأجهزة لغرض التقييم وسيتم إعادتها إلى مقدمي العروض بعد ذلك. ودعماً لهذه المعايير،
 يجب على مقدم العرض تقديم تعهد على ورقته الرسمية يحدد بوضوح امتثاله لهذا المعيار.
5) يجب ألا تتجاوز مدة تسليم مجموعات الأجهزة (التي تتكون من الكمبيوتر المحمول/سطح المكتب والشاشة ولوحة المفاتيح والماوس) 8 أسابيع من وقت تقديم الطلب.
 ودعماً لهذه المعايير، يجب على مقدم العرض تقديم تعهد على ورقته الرسمية يحدد بوضوح امتثاله لهذا المعيار. 
6) إن فاتورة الكميات المشار إليها في الأقسام اللاحقة هي مجرد تقديرات (بدون التزام) وخلال فترة العقد،
 فإن الشركة ليست ملزمة بطلب القائمة الكاملة للمنتجات و/أو الكميات المدرجة في هذه الأقسام. تحتفظ الشركة بالحق، وفقًا لتقديرها الخاص، 
في تقديم طلب لجدول الكميات بناءً على المتطلبات الفعلية خلال فترة العقد دون أي التزام بوضع حد أدنى للطلب من المنتجات و/أو الكميات. 
دعماً لهذا المعيار، يجب على مقدم العطاء أن يقدم مع عطائه تعهداً، على الورق الرسمي الموقع من قبل المفوض بالتوقيع من الجهة المقدمة للعطاء، يعبر عن قبوله لهذا المعيار.
,Mandatory Requirements: 

The Company shall reserve the right to retain the original 
drive in the product and/or replacement drives or any other 
storage drives supplied by the vendor. Additionally, a 
defective drive that is replaced will also be retained by the 
Company. 

In support of this criterion, the Bidder must submit along with 
their bid an undertaking provided by the respective OEM on 
their official letterhead signed by an authorized signatory, 
expressing their acceptance of this criterion. 


متطلبات الزامية:

تحتفظ الشركة بالحق في الاحتفاظ بالأصل

محرك الأقراص في المنتج و/أو محركات الأقراص البديلة أو أي شيء آخر

محركات التخزين المقدمة من قبل البائع. بالإضافة إلى ذلك، أ

سيتم أيضًا الاحتفاظ بمحرك الأقراص المعيب الذي تم استبداله بواسطة

الشركة.

 

ودعماً لهذا المعيار، يجب على مقدم العطاء أن يقدم معه

عرضهم هو تعهد مقدم من قبل الشركة المصنعة الأصلية المعنية

ترويسة رسمية موقعة من قبل المفوض بالتوقيع،

معبرين عن قبولهم لهذا المعيار.



How to Participate?

  • Those who are capable and wish to participate in the above tender have to purchase the Tender Documents online through the Bahrain Tender Board’s portal https://etendering.tenderboard.gov.bh starting from Monday, 05 August 2024
  • Bidders are requested to enclose with their bids the Initial Bond for the amount specified above or at the rate of 1% of the tender value whichever amount is lesser, provided that no initial bonds value shall be less than BD 100/-. (Except for the Two-envelope tenders).
  • For Two-envelope tenders, bidders, are requested to enclose with their bids the Initial Bond for the amount specified above.
  • The initial bond should be in the form of a Certified Cheque, Bank Guarantee, Insurance Policy or Cash (or as specified in the Tender Documents) valid for the duration specified above.
  • The bids deposit place: (As Mentioned in the Tender Documents)
  • This tender is subject to the provisions of the Tender Law issued by the Legislative Decree No. 36 of 2002, its amendments, and its Implementing Regulations issued by the Decree No. 37 of 2002.
  • In addition, these conditions have to be considered:
    • Enclose copy of a valid Commercial Registration Certificate (CR) in line with the tender's subject.
    • Enclose copy of a valid certificate of compliance with the employment percentages for Bahraini manpower (Bahranization Certificate) issued by the Ministry of Labour.
  • This advertisement is considered supplementary to the tender documents. In case of any discrepancy between the Advertisement and the Tender Document, the Tender Document prevails.
  • Micro, small and medium enterprises are eligible to obtain 10% preference in the financial evaluation stage, when submitting the "SMEs Classification Certificate" during bidding for this tender. The certificate is awarded by Ministry of Industry Commerce and Tourism to the SMEs and can be obtained when applying on the SMEs Registration System which can be reached via the following link: https://www.moic.gov.bh/en/eServices/sme
  • Vendors who are not registered in the Tender Board's e-tendering system shall be required to register through the below-mentioned link, and for assistance please contact the Tender Board through email helpdesk@tenderboard.gov.bh or call on Tel No. +97317566617.
  • For Registration

Inquiries

For further inquiries please contact on:

Bapco Energies