Tender Details

EPC Contract for new offices of Bapco Energies at BFH Tower

Tender Number: 865/2023/BTB (RFP/NGH/2023/19)

PA Ref Number: RFP/NGH/2023/19

Tender Description

Bapco Energies are seeking to award EPC contract for its new offices that is spread over 10th,13th,15th,39th,40th,41st Floors of BFH East Tower over 6951m2. The scope of work under this contract is divided into three phases. Phase 1-Schematic Design. Phase 2-Detailed Design Phase 3-Construction & Furniture Phase .

Issued by
Bapco Energies
Category/Sector
General
Internal/External
External
Initial Bond
BD 5000
Bid Validity / Initial Bond Validity Period (Days)
180 days
Tender Fees
BD 100
Contract Duration
6 Month
Is Alternate Bid Allowed
Yes
Publish Date
Thursday, 16 November 2023
Purchase Before
Thursday, 11 January 2024
Closing Date
Sunday, 21 January 2024
Opening Date
Monday, 22 January 2024

Additional Notes

Mandatory Requirements: 
1) Work Experience: 
The bidder shall have a minimum of Five (5) years relevant work experience Commercial /Industrial/Residential Towers/ Civil Construction projects,  should be a Grade A (or grade AA)  Prequified Contractor as per Ministry of Works Classification/ or should be Engineer grade A or B from CRPEP at the date of publishing this tender
Documentary evidence shall be provided to substantiate above requirement .

2) Organizational and Personnel: 
The bidder shall provide along with their bid an organization chart, with the minimum key personnel listed in deliverables along with a work force of at least Twenty-five tradesman who shall be directly employed by the Bidder. (Minimum of 1 from each should be provided from Project Manager, Site Engineer, Safety Officer, QA/QC officer and Key supervising staff however the total passing number should be minimum of 25. 

3) Financial Soundness: 
The bidder shall have a sound and secure financial track record based on the audited financial results for the last two years. The Bidder shall submit last two (2) years’ audited financial statements of the bidding entity along with the Bid. Bapco Energies shall assess the financial soundness of the bidder in accordance with the company procedures.
Copies of Audited Financial Statement and Audit Reports for the last two years shall be submitted along with the bid documents. Note that only the bidders that are financially stable and within the green zone will be technically evaluated. 

4) Safety:
A. The bidder shall have an active HSE Policy, HSE Procedures relevant to onsite activities                                                                         
B. Shall have in their full-time employment, as part of their company overhead structure, Minimum One (1) NEBOSH qualified Safety Officers with minimum of three (3) years' work experience. 
,

§       المقدمة

تسعى شركة بابكو إنرجيز إلى منح عقد الهندسة والمشتريات والإنشاء للمكاتب الجديدة في منطقة خليج البحرين ببرج مرفأ البحرين المالي في الطوابق المحددة (10/13/15/39/40/41) من البرج الشرقي للمرفأ، وعلى مساحة تبلغ 6951 متر مربع.

ينقسم نطاق الأعمال بموجب هذا العقد إلى ثلاث مراحل:

-        المرحلة الأولى: التصميم التخطيطي

-        المرحلة الثانية: التصميم التفصيلي

-        المرحلة الثالثة: مرحلة البناء و التأثيث

 

§       متطلبات الزامية:

أ‌.       الخبرة العملية:

1.     يجب أن يتمتع مقدم العرض بخبرة عملية لا تقل عن خمس (5) سنوات في تنفيذ مشاريع الأبراج التجارية / الصناعية / السكنية / البناء المدني، ويجب أن يكون مقاولًا مؤهلًا من الدرجة الأولى A (أو درجة AA ) وفقًا لتصنيف وزارة الأشغال / أو يجب أن يكون مهندسًا الصف A أو B من CRPEP  من تاريخ نشر المناقصة

2.     يجب تقديم الوثائق والمستندات الأصلية لإثبات المتطلبات المذكورة أعلاه.

 

ب‌.   المنظمات و الموظفين الرئيسيين

1.     يجب على مقدم العطاء أن يقدم خطة عمل متكاملة مع الحد الأدنى من الموظفين الرئيسين المعينين لتسليم المشروع، بالإضافة إلى فريق عمل لا يقل عن (25) حرفي ومتخصص سيتم توظفيهم بشكل مباشر من قبل مقدم العطاء يشملون لا يقل عن واحد من كل من (مدير المشروع، مهندس الموقع، مشرف مسؤول السلامة، مسؤول مراقبة ضمان الجودة، والمشرفون الرئيسيون).

 

ت‌.   الملاءة المالية / السلامة المالية:

1.     يجب أن يتمتع مقدم العطاء بسجل مالي سليم وآمن بناءً على النتائج المالية المدققة في السنتين الماليتين الأخيريتين، وعليه يتم تقديم البيانات المالية المدققة والموثقة لآخر سنتين للجهة المقدمة للعطاء، إذ ستقوم بابكو إنرجيز بتقييم هذه البيانات والتأكد من الملاءة / السلامة المالية وفقاً لإجراءات الشركة.

2.     يجب تقديم نسخ من البيانات المالية المدققة وتقارير التدقيق للسنتين الأخيرتين مرفقة مع وثائق العطاء.

 

ث‌.    الأمن والسلامة:

يجب أن يكون لدى مقدم العرض ما يثبته من متطلبات الأمن والسلامة وفق التالي:

1.     سياسة الصحة والسلامة والبيئة النشطة ولقابلة للتدقيق بالكامل، متضمنة إجراءات الصحة والسلامة والبيئة ذات الصلة بالأنشطة في الموقع وخطة التدريب على السلامة المعمول بها داخل مؤسستهم.

2.     يجب أن يكون لدى مقدم العرض في عمله بدوام كامل، كجزء من الهيكل التنظيمي العام لشركته، موظف سلامة واحد على الأقل مؤهل حاصل على المستوى الثالث من شهادة الصحة والسلامة المهنية (NEBOSH) مع خبرة عمل لا تقل عن ثلاث (3) سنوات في المجال نفسه.



How to Participate?

  • Those who are capable and wish to participate in the above tender have to purchase the Tender Documents online through the Bahrain Tender Board’s portal https://etendering.tenderboard.gov.bh starting from Thursday, 16 November 2023
  • Bidders are requested to enclose with their bids the Initial Bond for the amount specified above or at the rate of 1% of the tender value whichever amount is lesser, provided that no initial bonds value shall be less than BD 100/-. (Except for the Two-envelope tenders).
  • For Two-envelope tenders, bidders, are requested to enclose with their bids the Initial Bond for the amount specified above.
  • The initial bond should be in the form of a Certified Cheque, Bank Guarantee, Insurance Policy or Cash (or as specified in the Tender Documents) valid for the duration specified above.
  • The bids deposit place: (As Mentioned in the Tender Documents)
  • This tender is subject to the provisions of the Tender Law issued by the Legislative Decree No. 36 of 2002, its amendments, and its Implementing Regulations issued by the Decree No. 37 of 2002.
  • In addition, these conditions have to be considered:
    • Enclose copy of a valid Commercial Registration Certificate (CR) in line with the tender's subject.
    • Enclose copy of a valid certificate of compliance with the employment percentages for Bahraini manpower (Bahranization Certificate) issued by the Ministry of Labour.
  • This advertisement is considered supplementary to the tender documents. In case of any discrepancy between the Advertisement and the Tender Document, the Tender Document prevails.
  • Micro, small and medium enterprises are eligible to obtain 10% preference in the financial evaluation stage, when submitting the "SMEs Classification Certificate" during bidding for this tender. The certificate is awarded by Ministry of Industry Commerce and Tourism to the SMEs and can be obtained when applying on the SMEs Registration System which can be reached via the following link: https://www.moic.gov.bh/en/eServices/sme
  • Vendors who are not registered in the Tender Board's e-tendering system shall be required to register through the below-mentioned link, and for assistance please contact the Tender Board through email helpdesk@tenderboard.gov.bh or call on Tel No. +97317566617.
  • For Registration

Inquiries

For further inquiries please contact on:

Bapco Energies
  17111900